گیره پل چیست و چه کاربردی دارد؟

گیره پل چیست و چه کاربردی دارد؟

معمولاً از گیره های هیدرولیک برای نگه داشتن و محکم کردن قطعات کار استفاده می شود. همانطور که از نام آنها پیداست، آنها از فشار هیدرولیک برای فشار دادن به قطعه کار استفاده می کنند. فشار هیدرولیک با مایعاتی مانند روغن به دست می آید. انواع مختلفی از گیره های هیدرولیک وجود دارد، اما یکی از آنها پل است. اگر به دنبال خرید یک گیره هیدرولیک هستید، ممکن است بخواهید گیره پل را انتخاب کنید.

آشنایی با گیره های پل

گیره پل نوعی گیره هیدرولیک با بازوی تکان دهنده است که قطعه کار را در هر چرخه پاک می کند. آنها شبیه سایر گیره های هیدرولیک هستند. گیره های پل دارای یک بازوی تکان دهنده هستند که وقتی درگیر شوند، به قطعه کار فشار می آورند.

نحوه کار گیره های پل

گیره های پل دارای یک پیستون فعال با شیر کنترل هستند. پس از قرار دادن قطعه کار در گیره پل، می توانید از شیر کنترل برای فعال کردن پیستون استفاده کنید. دریچه کنترل با پیستون میله مانند درگیر می شود که به نوبه خود بازوی راکر را به جلو می راند. همانطور که بازوی راکر به سمت جلو حرکت می کند، به قطعه کار فشار می آورد و سپس آن را در جای خود نگه داشته و محکم می کند. لمس شیر کنترل برای بار دوم، بازوی راکر را به حالت اولیه و آرام خود باز می گرداند.

دلایل انتخاب گیره پل

چرا باید گیره پل را انتخاب کنید؟ گیره های پل قدرتمند هستند. به عنوان مثال، بازوی راکر می تواند هزاران پوند در هر اینچ مربع (PSI) نیرو وارد کند. گیره های پل، بارگیری و تخلیه قطعات کار را آسان می کند. راکر قطعه کار را در هر چرخه پاک می کند. در نتیجه، گیره های پل معمولاً برای ساده سازی فرآیندهای تولید و ماشین کاری استفاده می شوند. می توانید از گیره پل برای خودکارسازی انواع کاربردهای تولید و ماشینکاری استفاده کنید. گیره های پل نیز به راحتی نصب می شوند. شما مجبور نیستید آنها را با براکت های پیچیده سوار کنید. اکثر گیره های پل دارای سیستم نصب تک پیچ هستند. می توانید یک گیره پل را با استفاده از یک پیچ نصب کنید. در حالی که گیره های پل قوی هستند، وزن نسبتاً سبکی داشته و حمل و نقل شان آسان است. می توانید آن را به مکان های مختلف منتقل کنید و آن را با یک پیچ نصب نمایید.

سخن پایانی

انواع مختلفی از گیره های هیدرولیک وجود دارد. برای کاربردهای ساخت و ماشینکاری، گیره های پل یکی از محبوب ترین انواع هستند. آنها قدرتمند هستند، دارای یک بازوی تکان دهنده پاک کننده خودکار، نصب آسان و وزن کم هستند.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0